fredag 13 januari 2012

Ismete

Tävlar inte bara i pimpel jag håller på med en del satsningar på att försöka ta en hel del stora gäddor lakar och gösar ifrån isen också, idag var jag ut på ett litet hemligt ställe i gävle, när skymningen kom fick jag den här 112cm lång och vägde 9996gram ynka 4 gram ifrån en tio klubbare.
Men så kan det vara ibland med lite tur så väger den mer nästa gång. släpper givetvis tillbaka alla gäddor och gösar när jag ismetar, för att denna fisk är mycket mera värd att simma tillbaka och yngla av sig fler gånger och att man kanske någon gång igen kan ta den och förhopningsvis väger den mer då.
Till helgen kommer ett klubbmästerskap och årets andra pimpeltävling att hållas kommer med rapport efter den. imorgon ska jag nog bygga lite pimpelspön med lite tur kanske jag lägger upp lite bilder och en beskrivning på hur ni kan göra otroligt härliga pimpelspön :)  skitfiske tills dess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar