torsdag 19 januari 2012

Benka skryllan

Det finns många skryllor att välja mellan inom dagens tävlingsfiske, vilken skrylla som passar vem är ju olika från person till person.
Jag vill ha en skrylla som inte blir blöt och är lätt, men man vill inte springa runt och bära på en skrylla som blivit blöt av vatten och kall att ha på ryggen.
Jag fastnade för Benka skryllan efter lite ombyggnad. Den är helt i plast och går både att ha på borren och bära som en ryggsäck, riktigt bra bärrämmar också.
På ryggplattan har jag satt ett tunt liggunderlag så att det blir mjukt för ryggen när man bär tungt.
Utvändigt på skryllan har jag sågat ett hål på sittlocket och satt gångjärn på ett nytt lock, så att det lätt går att öppna och byta pimpelspö eller hämta något inne i lådan.
Sen har jag även ett litet räknevärk för att kunna räkna antalet fisk jag får, många tycker det är onödigt men jag tycker det är lite roligt för då kan man ju räckna ut snittvikten på fisken efter tävlingen också.

I konten har jag satt i en smal vägg som skiljer fisken ifrån övriga saker. Så har jag satt in kardborrband på konten bakre del, på en smal plywood har jag också kardborrband med vp rör. som jag sedan stoppar spöna i, så det går lätt att plocka bort alla spöna och göra rent konten.
Jag tycker den här lösningen är bra, men det är mitt tycke lycka till med kontbyggandet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar