söndag 25 mars 2012

Hedsjö Pimpeln


Idag söndag den 25mars var det Hedsjö pimpeln och prisbordet av sällan skådat slag dom har gjort det igen. vilket prisbord skit bra jobbat av gubbarna som fixat det.
Jag hadde bestämt mig innan tävlingen att gå längst upp till vänster ifrån starten sett i en vik där det brukar vara en del mört och abborre.
Tog med mig min kompis Emil ifrån Gävle som nyss börjat pimplat och gick upp i viken ganska mycket folk hade samma tanke det började minst 50 pers uppe i viken, men ganska många började gå hemåt ganska fort efter ca en halvtimme och fisket var riktigt trökt, jag hade en fisk efter en 30min, men på Hedsjön gäller det att ha kyla i magen och försöka komma lite ensam. (lätt som en plätt).
Gick dit ingen satt invid land grunt som satan ingen som brukar sitta där heller vad jag vet, men jag fick i alla fall sitta själv.
Första hålet efter kanten fick jag fisk och på trekrok och ytterligare ett tiotal i hålet efter, bytte till tafs och när en timme hade gått hade jag 38 abborrar. fiskade på 3dm-1m och liten lätt tafs med en av mina egna tafskrokar. agnad med fjädermygg och pinnkis.
Stökade runt där med Emil som anslöt sig efter ett tag och efter två timmar hade jag säkert snurrat runt i hålen 7-8 varv och kändes som att det inte gick att mjölka ur nå mer, jag hade då 78 fiskar i blandad storlek dryga 2kg och kände att jag var med i matchen.
Jag såg i början av tävlingen sett att Krister i Sveg hade fått lite fisk mitt ute i viken och att det var områden som var o borrade där ute, samma som ifjol så jag gick ut och fiskade mitt ute i viken på ca 3m djup.  Visst var det fisk där, sista 40min hade jag knappt ett bomhål men fisken var riktigt liten och en eller två i hålen bara. när det var tio minuter kvar fick jag ett gammelhål med lite bättre storlek på fisken några 50gr +.
när slutskottet gick hade jag skrapat ihop 113 fiskar och kunde väga in dryga 3,4kg fick en bonus gädda också på 2hg. Emil då jodå han vägde in drygt ett kg och tycker det jag var riktigt bra fiskat hoppas att han nu fortsätter med tävlingsfisket.
Kom på min bästa placering i hedsjö en 5 plats, vinnaren hade 5kg ganska överlägsen hörde rykten om att han suttit vid starten och fiskat mormyshka.
Jag var riktigt nöjd å det var faan inte tur som många sa jag pimplade faan upp varenda fisk jävel !!! ;)
Jag fick med mig en Lövblåsare för en skaplig prissumma, som jag ska jaga löv med hemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar